Tiedotteet
Pohjois-Karjalan Sydämen ääni ‑kampanja puhuu arvojen ja tasapainoisen elämän puolesta
Pohjois-Karjalan maakuntaliitto on käynnistänyt Sydämen ääni ‑kampanjan, jonka pääroolissa on Kiteeltä kotoisin oleva näyttelijä Miitta Sorvali. Kampanja on kohdennettu erityisesti heille, jotka asuvat Pohjois-Karjalan ulkopuolella, mutta joilla on jokin kytkös maakuntaan.
Kampanjassa julkaistaan muutaman kuukauden aikana neljä videota, joissa Sorvali esiintyy pohjoiskarjalaisena sydämen äänenä. Hahmoon on otettu mallia oikeista karjalaisista mummoista; suoran ronskeista mutta ennen kaikkea hyväntahtoisista ja rakastavista.
Videoiden lähestymistapa on humoristinen, mutta taustalla on tärkeä aihe. Työelämän vaatimusten kasvu ja sosiaalisen median luoma paine näkyy suoraan hyvinvoinnissamme – ihmisellä ei ole hyvä olla siellä, missä tuntee olonsa vääränlaiseksi tai joutuu muuttamaan itseään, jotta kuuluisi joukkoon. Tasapainoisen elämän pohja luodaan elämällä omien arvojen mukaan.
– Kampanjan punainen lanka tulee Pohjois-Karjalan brändistä ja sen ytimestä: maailmankarjalaisuus edustaa hyvän tahdon voimaa, joka kutsuu ihmisiä elämään omanlaista, aitoa elämää, maakuntaliiton markkinointipäällikkö Heli Räsänen kertoo.
– Tämä viesti on hyvä muistutus meille kaikille. Tämä elämähän on oma ja ainutkertainen asia, ei mikään catwalk tai juoksukisa.
Vuonna 2021 Pohjois-Karjalaan muutti ulkomailta enemmän ihmisiä kuin koskaan tilastohistoriassa.
–Tässä kampanjassa viestit on erityisesti kohdennettu näille maailmankarjalaisille, joita kiinnostaa omannäköisen elämän mahdollisuudet Pohjois-Karjalassa, Räsänen kertoo.
Yhteistyökumppanina Sydämen ääni ‑kampanjan toteutuksessa on ollut Impact Agency Fabrik.