Tiedot­teet

Pohjois-Karjalan Sydämen ääni ‑kampanja puhuu arvojen ja tasapai­noisen elämän puolesta

Pohjois-Karjalan maakun­ta­liitto on käynnis­tänyt Sydämen ääni ‑kampanjan, jonka pääroo­lissa on Kiteeltä kotoisin oleva näytte­lijä Miitta Sorvali. Kampanja on kohden­nettu erityi­sesti heille, jotka asuvat Pohjois-Karjalan ulkopuo­lella, mutta joilla on jokin kytkös maakuntaan.

Kampan­jassa julkais­taan muutaman kuukauden aikana neljä videota, joissa Sorvali esiintyy pohjois­kar­ja­lai­sena sydämen äänenä. Hahmoon on otettu mallia oikeista karja­lai­sista mummoista; suoran ronskeista mutta ennen kaikkea hyvän­tah­toi­sista ja rakastavista.

Videoiden lähes­ty­mis­tapa on humoris­tinen, mutta taustalla on tärkeä aihe. Työelämän vaati­musten kasvu ja sosiaa­lisen median luoma paine näkyy suoraan hyvin­voin­nis­samme – ihmisellä ei ole hyvä olla siellä, missä tuntee olonsa väärän­lai­seksi tai joutuu muutta­maan itseään, jotta kuuluisi joukkoon. Tasapai­noisen elämän pohja luodaan elämällä omien arvojen mukaan.

– Kampanjan punainen lanka tulee Pohjois-Karjalan brändistä ja sen ytimestä: maail­man­kar­ja­lai­suus edustaa hyvän tahdon voimaa, joka kutsuu ihmisiä elämään omanlaista, aitoa elämää, maakun­ta­liiton markki­noin­ti­pääl­likkö Heli Räsänen kertoo.

– Tämä viesti on hyvä muistutus meille kaikille. Tämä elämähän on oma ja ainut­ker­tainen asia, ei mikään catwalk tai juoksukisa.

Vuonna 2021 Pohjois-Karjalaan muutti ulkomailta enemmän ihmisiä kuin koskaan tilastohistoriassa.

–Tässä kampan­jassa viestit on erityi­sesti kohden­nettu näille maail­man­kar­ja­lai­sille, joita kiinnostaa omannä­köisen elämän mahdol­li­suudet Pohjois-Karjalassa, Räsänen kertoo.

Yhteis­työ­kump­pa­nina Sydämen ääni ‑kampanjan toteu­tuk­sessa on ollut Impact Agency Fabrik.