Maakunnan markkinointi
Rohkeaa markkinointia, erityisesti aitoja tekoja
Hyväntahtoinen mutta puhutteleva – tässä on maakuntamarkkinointimme lähtökohdat. Ei enää haaleaa vettä tai perinteiden museointia vaan jotain rohkeaa, aitoa ja koskettavaa. Ennen kaikkea tekoja.
Päämääräkin on selvillä. Pohjois-Karjalan markkinoinnin tavoitteena on paikallisylpeyden, rohkeiden tekojen ja houkuttelevuuden lisääminen. Me kaikki olemme osaltamme viemässä viestiä eteenpäin ja tekemässä Pohjois-Karjalasta sellaista kuin haluamme.
Rohkeisiin avauksiin ja tekoihin meillä jos jollain on hyvät lähtökohdat. Pohjois-Karjalassa on tehty aina tiivistä yhteistyötä ja karjalaisten juuriemme takia meissä jotain äkkiväärää – sellaista joka saa meidät kulkemaan omia polkujamme ja tekemään asiat juuri niin kuin pitääkin.
Meillä on olemassa vahva brändi, joka herättää positiivisia mielikuvia ja kannustaa rohkeuteen olla oma itsensä.
Kaiken maailman karjalaiset – heimollamme on paljon annettavaa maailmalle!
Pohjois-Karjalan markkinoinnin brändin ydin on ”Kaiken maailman karjalaiset”.
Karjalaisuus nähdään ennen kaikkea mielentilana ja asenteena, jolla on paljon annettavaa maailmalle: vieraanvaraisuutta, yhteisöllisyyttä ja hyväntahtoisuutta ei voi olla koskaan liikaa. Tuttavallinen jutustelu on aliarvostettu taiteenlaji, joka täällä Pohjois-Karjalassa totta vie osataan!
Omaleimainen karjalainen kulttuuri elää edelleen maakuntalaisten, maailmankansalaisten ja karjalaissiirtolaisten suvuissa – rennosti mutta vahvasti. Pohjois-Karjala on paikka, johon palataan tavalla tai toisella. Sille on siis syynsä, miksi karjalaisuus on Suomen heimotunteista vahvin.
Karjalaisuudesta nousee myös maakunnan yhteinen pyrkimys ja panos ympäröivälle maailmalle: täällä kukaan ei jää yksin. Mitä se sitten tarkoittaa?
Sitä, että Pohjois-Karjalassa on paljon yhteisöllisyyttä ja siihen halutaan panostaa tulevaisuudessakin. Täällä on aina ollut matala kynnys yhteydenottamiselle ja yhdessä tekemiselle.
On totta, että yksinäisyyttä on maakunnassa tutkitusti paljon. Se on asia, jonka muuttamiseksi kutsumme kaikki työskentelemään joka päivä. Brändiuudistuksen myötä entistä pitkäjänteisemmin ja suunnitelmallisemmin sekä vaikuttavuutta seuraten.
Brändikiteys ja pyrkimys saavat näkyä ja kuulua rohkeasti Pohjois-Karjalan sisäisessä ja ulkoisessa markkinoinnissa ja ennen kaikkea teoissa. Meillä on olemassa mahtava pohjavire ja tärkeä päämäärä, viedään yhdessä näitä eteenpäin!
Brändikirja on palveluksessasi – ole hyvä!
Pohjois-Karjalan brändikirja on napakka ohjeisto siitä, miltä maakunnan materiaalit näyttävät ja kuulostavat. Tutustu äänensävyyn ja visuaaliseen identiteettiin ja vilkaise loistavia esimerkkejä siitä, mihin kaikkeen brändi voi muovautua käsissämme. Logot ovat käytössäsi – muista lukea ohjeisto läpi ennen käyttöä!